Ο
Ηλεκτρολογικός Τομέας Ι της Σιβιτανιδείου Σχολής σε πείσμα των καιρών, κατασκεύασε και προτείνει για διδασκαλία μια νέα καινοτόμα εποπτική εργαστηριακή
άσκηση, με τίτλο «Σύστημα Διαχείρισης
Φωτισμού Τεχνικής DALI».
Το έργο αυτό
αποτελεί το επιστέγασμα της συνεργασίας της Διοίκησης της Σχολής, με το ΣΕΚ και
τον Ηλεκτρολογικό Τομέα Ι αυτής. Το νέο
εποπτικό πεδίο εφαρμογής τεχνικής
DALI, μελετήθηκε, σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε από
τον γράφοντα, στα πλαίσια του εργαστηριακού
μαθήματος ΕΗΕ ΙΙ.
Στο νέο αυτό εποπτικό πεδίο εφαρμογής τεχνικής DALI, τηρούνται όλες οι
προδιαγραφές ασφαλείας για τους χειριστές και τα χρησιμοποιούμενα υλικά της συγκεκριμένης τεχνικής. Ταυτόχρονα,
διατηρούνται – ως φόρος τιμής στους παλαιότερους συναδέλφους που συνέβαλλαν
στην ανάδειξη του Ηλεκτρολογικού
Τομέα της Σχολής – όλες οι προδιαγραφές
της φιλοσοφίας υλοποίησης ασκήσεων με ταχυσυνδέσμους, που υπάρχουν στα πεδία
εφαρμογής και άλλων εργαστηρίων του Ηλεκτρολογικού Τομέα της ΣΔΣΤΕ.
Επιπροσθέτως, με το νέο αυτό εποπτικό επιβεβαιώνεται η θέση του Τομέα, πως η αξιοποίηση των εργαστηριακών εξοπλισμών και
η προσθήκη των πιο σύγχρονων τάσεων τεχνολογίας στις διάφορες θεματικές ενότητες
αυτών, αποτελούν τα διαπιστευτήρια για την επιτυχή ένταξη των μαθητών στην αγορά
εργασίας.
Για την διεξαγωγή –
λοιπόν – της νέας εποπτικής εργαστηριακής άσκησης με τίτλο «Σύστημα Διαχείρισης Φωτισμού Τεχνικής DALI» κατασκευάσθηκε ένα εποπτικό
εργαστηριακό πεδίο εφαρμογής της μορφής του παρακάτω σχήματος, το οποίο
παρέχει τη δυνατότητα για τον έλεγχο της ρύθμισης έντασης φωτισμού (dim) λαμπτήρων :
α. φθορισμού,
β. αλογόνου και
γ. LED.
Στο συγκεκριμένο
πεδίο εφαρμογής – και όπως φαίνεται από την φωτογραφία του – ο έλεγχος της
ρύθμισης έντασης φωτισμού (dim) για τους παραπάνω τύπους λαμπτήρων μπορεί να
πραγματοποιείται:
1. μεμονωμένα – για το κάθε διαφορετικό είδος λαμπτήρα – μέσω του ίδιου περιστροφικού
διακόπτη τεχνικής DALI, δηλαδή, συνολικά 3
ανεξάρτητες ασκήσεις ή απλού μπουτόν με την τεχνική touch dim, δηλαδή, συνολικά 3 ανεξάρτητες ασκήσεις.
2. ομαδικά – με ταυτόχρονο έλεγχο στα διαφορετικά είδη λαμπτήρων,
συνολικά 2 ανεξάρτητες ασκήσεις – μέσω του ίδιου με παραπάνω περιστροφικού διακόπτη τεχνικής DALI, ή απλού μπουτόν με την τεχνική touch dim.
Ακόμη, από τα
παραπάνω χρησιμοποιούμενα υλικά τεχνικής DALI, παρέχεται και η δυνατότητα αποθήκευσης σκηνών φωτισμού.
Το πλήθος των 8 συνολικά ασκήσεων που μπορούν να διεξαχθούν στο
συγκεκριμένο εποπτικό, στοχεύει να
εντρυφήσει τους σπουδαστές της Γ΄ Τάξης του Ηλεκτρολογικού Τομέα στην τεχνική DALI, στα νέα
υλικά της συγκεκριμένης τεχνικής που
χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην πράξη σε σύγχρονες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις
φωτισμού, αλλά και στον τρόπο υλοποίησης
και συνδεσμολογιών των ηλεκτρικών γραμμών ηλεκτροδότησης με την τεχνική DALI.
Στο σημείο αυτό
αξίζει να αναφερθεί πως – λόγω της υποδομής και της ευελιξίας του εργαστηρίου
ΕΗΕ ΙΙ (ΠΗΕ) στις μελλοντικές του επεκτάσεις – με την προσθήκη ενός εξαρτήματος
DALI Gateway,
το συγκεκριμένο πεδίο εφαρμογής τεχνικής DALI μπορεί να ενσωματωθεί στα πεδία εφαρμογής τεχνικής ΚΝΧ
του εργαστηρίου, για την περαιτέρω ανάπτυξη των δυνατοτήτων αυτού.
Σχόλιο του γράφοντος
Σύμφωνα
με τις διαφαινόμενες απαιτήσεις των σύγχρονων εγκαταστάσεων φωτισμού που
υλοποιούνται στην πράξη, κρίνεται
σκόπιμο και επιβεβλημένο να
συμπεριληφθεί η τεχνική DALΙ στην διδακτέα ύλη του μαθήματος (εργαστηριακού και
θεωρητικού) ΕΗΕ ΙΙ (Προηγμένες Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις) της Γ’ Τάξης του Ηλεκτρολογικού Τομέα των νέων ΕΠΑΛ.
1 σχόλιο:
Τα θερμά μου συγχαρητήρια και τα ευχαριστήρια εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εξαίρετη πρωτοβουλία σας και τον κόπο που καταβάλατε, δείχνοντας έμπρακτα - για μια ακόμη φορά - το ενδιαφέρον σας για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στ. Πάγκαλος, σχ. σύβουλος ΠΕ12.05
Δημοσίευση σχολίου